Charakteristika ideálního podnikání

1. Výnosnost

  • Ideální podnikání by mělo být výnosné, aby byla motivace k dalšímu postupu.

2. Kvalita zboží a služeb

  • Ideální podnikání je výsadou obchodu s kvalitním zbožím nebo službami.
  • Kvalita zboží a služeb je hodnocena obratem výrobce nebo obratem někoho, kdo poskytuje službu.

3. 100% záruky a 0% riziko

  • Ideální podnikání je spojeno s tím, když poskytovaný výrobek je možno vrátit, když je s ním člověk nespokojen i když je načnutý
  • stejně tak služba, která je bez další úhrady opravena
  • je něco lepšího než 100% záruka?
  • Riziko: půjčím si peníze na obchod od banky. Banka mi rozdělí úvěr na měsíční splátky. Co se stane, když nebudu moct splácet z nějakého důvodu. Existuje riziko? ANO !!!  Přijdu o svůj (ten byznys není můj, vlastní ho banka dokud nesplatím úvěr) byznys. Přijdu "na buben"
  • Ideální podnikání je s nulovým rizikem. Nepotřebujeme si půjčovat. Peníze, pokud je třeba investovat, lze po dohodě refundovat.
  • Existuje něco lepšího než začít podnikat s nějakými investicemi a pokud se nedaří, lze finanční investice dostat nazpět? Je něco lepšího než podstoupit riziko jen v investici času? Protože nikdo nezajistí vrácení času. To bohužel.

4. Potřebnost zboží a služeb

  • Člověk by měl mít možnost obchodovat s něčím, co je potřeba. Ideální podnikání obchoduje s něčím, co je potřeba každý den.
  • Každý obchod má své zákazníky, je potřeba, ale přemýšlejte nad tím, kdo vydělá více peněz. Jestli někdo, kdo nabízí jídlo, pití, energie nebo někdo, kdo nabízí zlato, drahá auta ...
  • Ideální podnikání zasahuje masy lidí, protože to, co nabízí, potřebuje každý

5. Nízký kapitál

  • nejlepší poměr výkon/cena je ten, kdy je za málo peněz hodně muziky.

6. Neexistuje zkrachovatelnost

  • Ideální podnikání je takové, kde se nedá zkrachovat. Jediná možnost je, že obchod neroste. Neroste obrat.
  • člověk si nemusí pujčovat statisíce, aby rozběhl obchod.
  • u ideálního podnikání si nemusí půjčovat vůbec žádné peníze. Protože je zde nízký kapitál, tak tyto peníze má každý.
  • tudíž, neroste-li obchod, v podstatě se nic neděje, člověk nejde do mínusu.

7. Neomezený potenciál růstu

  • vlastní-li člověk př. trafiku, smíšené zboží nebo benzínovou pumpu je prakticky omezen tím, kdo si všechno může koupit to, co nabízí. Zboží na sklad je omezeno velikostí skladu.
  • ideální podnikání je takové, kdy si z Vašeho obchodu může nakoupit člověk z vedlejšího vchodu, z vedlejší ulice nebo města z vedlejšího okresu nebo třeba z Afriky A to v jeden čas.
  • ideální podnikání je takové, kdy lze navyšovat příjem kdykoliv se majiteli zachce.

8. Perspektiva do budoucnosti

  • nechceme pracovat na byznyse, který vydrží rok nebo dva.
  • chceme byznys, co vydrží generace
  • obchod budoucnosti je - systém výrobce zákazník

9. Skupina věrných zákazníků

  • obchodníci si lámou hlavu, jak to udělat, aby se člověk vrátil do jejich obchodu pro to, co si už jednou koupil. Kdyby našli někoho, kdo tohle zabezpečí, budou mu schopni platit veliké peníze
  • ideální podnikání je takové, kde si lidi sami tvoří skupinu věrných zákazníků, nakupují tam, kde je jsou pro ně tvořeny podmínky, aby si sami přišli na to, co sami jako zákazníci chtějí.

10. Trvalý příjem (nejlépe pasivní)

  • trvalým příjmem se můžou pyšnit př. umělci, vynálezci. Je tento příjem pro všechny lidi? NENÍ. Všichni neumí zpívat, malovat,... Všichni nemají rozum pro vynalézání něčeho.
  • ideální podnikání je zabezpečit trvalý příjem pro všechny.

11. Rozvětvenost obchodu

  • ideální podnikání není založeno na jedné provozovně. Tím je spojen fakt, že nelze zásadně navýšit příjem.
  • ideální podnikání si může zařídit provozoven nepřeberné množství
  • při zřízení další pobočky není při ideálním podnikání třeba jednat s úřady o pronájem místa, a platit nájem, jednání s reklamními agenturami o zadání reklamy, najímat zaměstnance a hlídat je, aby si náhodou sami nelegálně nepřilepšili
  • ideální podnikání skýtá možnost při zřizování pobočky mít jen papír a tužku a 2 hodiny času
  • takovýchto poboček si lze zřídit, kolik budeme chtít při ideálním podnikání. Nemusí být v jednom okresu, ale třeba v celé republice nebo i v zahraničí.
  • platí zde zásada. Čím více poboček, tím větší výdělek

12. Možnost duplikace

  • příklad: mám soukromou praxi třeba lékařskou nebo právnickou. Pokud onemocním a muj byznys se tím zastaví, přijdu o výdělek. Kdo mě může nahradit? ten kdo má mou odbornost. Jenže peníze shrábne on. On pracuje a já se léčím. Může se také stát, že mi přetáhne zákazníky mezi tím, co se já budu léčit. Tím přijdu "na buben"
  • ideální podnikání je takové, kde se muj byznys duplikuje na druhé. Stejným způsobem, jako je popsán v 11.rozvětvenost obchodu. Tím si zajistím 10.trvalý příjem. Tudíž i když budu dlouho nemocný - vydělávám peníze

13. Mít přístup k praktikám těch nejlepších

  • jestli bych si chtěl otevřít třeba hotel. Já jako hoteliér, nezkušený, chtěl bych uspět ...  a šel bych na rozum k "sousedovi", k Hiltonovi. Jak si myslíte, že bych dopadl. Nepotřebujem komentář že?
  • ideální podnikání je založeno na tom, že se chodí na rozum k těm nejlepším. Právě tito lidé dělají semináře pro takové, kteří nejsou zkušení, ale chtěli by. Myslíte, že to není možné? Je to možné! Proč to ti úspěšní dělají? Chtějí, aby ti nezkušení co nejdříve "pobrali rozum", uspěli a vydělali peníze. Jen tak můžou ti úspěšní navýšit svůj příjem. Viz bod 10 a 11. Nikdy ti méně úspěšní nebo začátečníci na podnikání nejsou sami. To je ideální podnikání. Mají mentory, kteří je učí.

14. Mít práci jako zábavu

  • pokud se nám stane práce koníčkem, člověk se tím vlastně baví. Co může být ideálnějšího, když prací dovedem jiné lidi k tomu, aby byli šťastní, měli radost ze života a vydělali peníze. Sami pak mít radost z toho, když vidíme ostatní lidi šťastné. To je pak zábava taková práce.